sábado, 2 de xullo de 2011

Bazin + Brecht + Marx


Crónica de Anna Magdalena Bach
Coñecidos desde Crónica de Anna Magdalena Bach (1967), Danièle Huillet (París, 1936-Cholet, 2006) e Jean-Marie Straub (Metz, 1933), parella de cineastas rigorosos, exquisitos, posúen unha particular poética do cine baseada na procura de esencialidade, o desposuimento e a representación. Ferozmente políticos, Pedro Costa realiza en 2001 un magnífico documental sobre eles, Onde jaz o teu sorriso, relato do proceso de montaxe da súa película Sicilia! (1998), mostra viva da coherencia dos seus métodos, da súa loita –fóra de compracencias– contra “os clixés estéticos e morais”, a combinación de minuciosidade e liberación que emana da posta en escea.

Influentes na súa radicalidade (mais sen herdeiros), atopamos un libro que recompila parte da súa produción escrita, Jean-Marie Straub y Danièle Huillet. Escritos, edición de Manuel Asín para Intermedio, a exemplar editora videográfica nunca suficientemente louvada, tanto pola selección de títulos e autores como polo coidado con que realiza as súas tarefas. A calidade (e accesibilidade) dos textos de Straub-Huillet facilita a adquisición independente do libro –sae no cofre tres dos catro dedicado a eles, acompañada dos filmes Crónica…, Lecciones de historia (1972) e Antígona (1991)–, inmersa Intermedio na recuperación dun material antes soterrado. Unha lúcida miscelánea de materiais axusta o volume, escindido en catro partes: as anotacións sobre mestres alleos (“Outros”), a reflexión propia (“Nós”), un detritus de expropiación (“Montaxes”) e o guión anotado (por Huillet) de Una visita al Louvre (2003), colofón a esta imprescindible antoloxía, a máis completa editada en calquera idioma sobre o belixerante e xenial dúo.

José Manuel Sande. Publicado en Xornal de Galicia o sábado 2 de xullo de 2011

Ningún comentario:

Publicar un comentario