sábado, 31 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Jorge Carrasco

Jorge Carrasco é director e productor de cinema e autor do libro Cine y televisión digital.



FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

El árbol de la vida (Terrence Malick)
De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
También la lluvia (Icíar Bollain)
Inside Job (Charles Ferguson)
Los chicos están bien (Lisa Cholodenko)
Las aventuras de Tintín: El secreto del Unicornio (Steven Spielberg)
Súper 8 (J. J. Abrams)

O mellor de 2011: Alberto Lobelle

Alberto Lobelle é director de Matisse se escribe con dos eses.



FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. La danse - Le ballet de l'Opéra de Paris (Frederick Wiseman)
2. Another Year (Mike Leigh)
3. The tree of life (Terrence Malick)
4. Mistérios de Lisboa (Raoul Ruiz)
5. L'illusionniste (Sylvain Chomet)
6. Guest (José Luis Guerin)
7. Le gamin au vélo (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
8. Black swan (Darren Aronofsky)
9. Midnight in Paris (Woody Allen)
10. Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA EN ESPAÑA:

Katka (Helena Trestikova)
Sotchi 255 (Jean-Claude Taki)
Notas de lo efímero (Chus Domínguez)
The Ballad of Genesis and Lady Jaye (Marie Losier)
A Torinói ló (Béla Tarr, Ágnes Hranitzky)
Correspondencia (José Luís Guerín, Jonas Mekas)

O mellor de 2011: Alberto Díaz "Bertitxi"

Alberto Díaz "Bertitxi" é director de fotografía.



FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

El árbol de la vida (Terrence Malick)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
The artist (Michel Hazanavicius)
El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
Des Hommes et des dieux (Xavier Beauvois)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
Black Swan (Darren Aronofsky)
Melancholia (Lars von Trier)
True Grit (Ethan e Joel Coen)



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA

A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
Meek`s Cutoff (Kelly Reichardt)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
Fausto (Aleksandr Sokurov)
Essential Killing (Jerzy Skolimowski)
Les Neiges du Kilimandjaro (Robert Guédiguian)

venres, 30 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Carmen Gray

Carmen Gray fai crítica de cinema para Dazed & Confused e Sight & Sound.



1. The Turin Horse (Bela Tarr e Agnes Hranitzky)
2. Shame (Steve McQueen)
3. The Tree of Life (Terrence Malick)
4. Michael (Markus Schleinzer)
5. Wuthering Heights (Andrea Arnold)
6. My Joy (Sergei Loznitsa)
7. Dreams of a Life (Carol Morley)
8. This Must Be The Place (Paolo Sorrentino)
9. A Separation (Asghar Farhadi)
10. A sírásó (The Gravedigger) (Sándor Kardos)

O mellor de 2011: Elena Duque

Elena Duque é programadora do Festival de Xixón.



FILMES ESTREADAS EN SALAS COMERCIAIS
Sen orde

La vida útil (Federico Veiroj)
Les mains en l'air (Romain Goupil)
Dispongo de barcos (Juan Cavestany)
El futuro (Miranda July)
Tournée (Mathieu Amalric)
Viajo porque preciso, volto porque te amo (Marcelo Gomes e Karim Aïnouz)
Attack the block (Joe Cornish)
Thérèse (Alain Cavalier)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Valor de ley (Joel & Ethan Coen)



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA
Sen orde

Attenberg (Athina Rachel Tsangari)
Palacios de pena (Gabriel Abrantes e Daniel Schmidt)
Au bord du monde (Cécile Bicler e Hervé Coqueret)
Eighty Letters (Vaclav Kadrnka)
Hors Satan (Bruno Dumont)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
The Ballad of Genesis and Lady Jaye (Marie Losier)
Two Years at Sea (Ben Rivers)
Color perro que huye (Andrés Duque)
Low Life (Nicolas Klotz, Elisabeth Perceval)

O mellor de 2011: Alfonso Zarauza

Alfonso Zarauza é director de cinema.



FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1-Tournée (Mathieu Amalric)
2-El árbol de la vida (Terrence Malick)
3-El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
4-Le Havre (A.Kaurismäki)
5-Melancholia (Lars von Trier)
6-Carlos (Olivier Assayas)
7-Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
8-Tyranosaur (Paddy Considine) [*]
9-The artist (Michel Hazanavicius)
10-La piel que habito (Pedro Almodóvar)

[*] Non estreada en salas comerciais



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA COMERCIAL

1-A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
2-Hors Satan (Bruno Dumont)
3-Meek`s Cutoff (Kelly Reichardt)
4-Fausto (Aleksandr Sokurov)
5-L'Apollonide (Bertrand Bonello)
6-Cold fish (Shion Sono)
7-Guilty of romance (Shion Sono)
8-Road to nowhere (Monte Hellman)
9-Essential Killing (Jerzy Skolimowski)
10-Vikingland (Xurxo Chirro)

xoves, 29 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Karim Shimsal

Karim Shimsal forma parte do equipo do Indielisboa.



El árbol de la vida (Terrence Malick)
Melancholia (Lars von Trier)
La guerre est déclarée (Valérie Donzelli)
Les mains en l'air (Romain Goupil)



Curtas:
Återfödelsen (The Unliving) (Hugo Lilja)
Cross (Maryna Vroda)
Asylum (Joern Utkilen)
Sielunsieppaaja (Soul Catcher) (P. V. Lehtinen)
Armand 15 ans l'été (Blaise Harrison)
In Loving Memory (Jacky Goldberg)

O mellor de 2011: José Luis Castro de Paz

José Luis Castro de Paz é historiador e profesor de cinema na Universidade de Santiago.



La piel que habito (Pedro Almodóvar)
El extraño caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
No habrá paz para los malvados (Enrique Urbizu)
Melancolía (Lars von Trier)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
Carlos (Olivier Assayas)
Guest (José Luis Guerín)

O mellor de 2011: Fran Gayo

Fran Gayo foi programador do Festival de Xixón e actualmente forma parte do equipo do BAFICI. Ademais é músico (e moi bo).



PELÍCULAS ESTRENADAS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA:

1. El árbol de la vida (Terrence Malick)
2. Hereafter (Clint Eastwood)
3. Cisne negro (Darren Aronofsky)
4. La vida sublime (Daniel V. Villamediana)
5. X-Men: primera generación (Matthew Vaughn)
6. Restless (Gus Van Sant)
7. Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
8. El futuro (Miranda July)
9. Melancholia (Lars von Trier)
10. Bridesmaids (Paul Feig)
11. Winnie the Pooh (Stephen J. Anderson e Don Hall)
12. Attack the Block (Joe Cornish)



ANEXO: "LISTA DE BLUFFS, PELÍCULAS DECEPCIONANTES O QUE NO CONSIGO ENTENDER QUÉ DEMONIOS LES VE LA CRÍTICA"

Nunca me abandones (Mark Romanek)
Somewhere (Sofia Coppola)
Tyrannosaur (Paddy Considine)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Drive (Nicolas Winding Refn)
George Harrison: Living in the Material World (Martin Scorsese)
Winter’s Bone (Debra Granik)
I’m Still Here (Casey Affleck)
Le quattro volte (Michelangelo Frammartino)
Super 8 (J.J. Abrams)

2011 será recordado también por el año en que David Gordon Green dejó al fin de ser un director con un futuro esperanzador. Bueno, y el año del teaser del Drácula de Argento. Y claro, el año en que pudimos ver por la tele glorias como Pretty much dead already de The Walking Dead, el Black Mirror de Charlie Brooker o Luck, lo nuevo de Michael Mann; si se hubiesen estrenado en salas de cine la lista de arriba sería diferente.





PELÍCULAS PENDENTES DE ESTREA OU SEN DISTRIBUCIÓN:
Sen orde de preferencia

La muerte de Pinochet (Iván Osnovikoff e Bettina Perut)
El estudiante (Santiago Mitre)
O abismo prateado (Karim Ainouz)
Verano (José Luis Torres Leiva)
Val del Omar fuera de sus casillas (César Velasco Broca)
The wonder hospital (Beonsik Shimbe Shim) [ver]
Road to nowhere (Monte Hellman)
Qu'ils reposent en revolte (Sylvain George)
Música Campesina (Alberto Fuguet)
Terri (Azazel Jacobs)
Moxie (Stephen Irwin)
É na Terra não é na Lua (Gonçalo Tocha)
Red State (Kevin Smith)
Un été brûlant (Philippe Garrel)
Scabbard Samurai (Hitoshi Matsumoto)
Dreileben: Etwas Besseres als den Tod (Christian Petzold), Komm mir nicht nach (Dominik Graf), Eine Minute Dunkel (Christoph Hochhäusler)

mércores, 28 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Ferdinand von Galitzien

Ferdinand von Galitzien é o autor dun blog especializado en cinema silente.



Aquí están os dez filmes que o Herr Graf considera os máis salientábeis exhibidos durante este ano que está a piques de rematar no teatro do Schloss:

Hintertreppe (Leopold Jessner & Paul Leni, 1921). Alemaña. Revisitado.
Brudeferden I Hardanger (Rasmus Breistein, 1926). Noruega. Estrea no Schloss.
Häiden Vietto Karjalan Runomailla" (A. O. Väisänen, 1920). Finlandia. Estrea no Schloss.
Noidan Kirot" (Teuvo Puro, 1927). Finlandia. Estrea no Schloss.
Ingeborg Holm (Victor Sjöström, 1913). Suecia. Estrea no Schloss.
Klovnen (A. W. Sandberg, 1926). Dinamarca. Estrea no Schloss.
Laila (George Schnéevoigt, 1929). Noruega. Estrea no Schloss.
Das Weib Des Pharao (Ernst Lubitsch, 1922). Alemaña. Estrea no Schloss.
Meyer aus Berlin (Ernst Lubitsch, 1919). Alemaña. Estrea no Schloss.
Varieté (E. A. Dupont, 1925). Alemaña. Revisitado.

Como poden vostedes comprobar, o ano pasado celebráronse no teatro do Schloss dous ciclos silentes ben definidos: cinema nórdico e cinema alemán.

O mellor de 2011: Cecilia Barrionuevo

Cecilia Barrionuevo é programadora do Festival de Mar del Plata.



Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
Le gamin au vélo (Luc e Jean-Pierre Dardenne)
Color perro que huye (Andrés Duque, 2010)
A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
This is Not a Film (Jafar Panahi e Mojtaba Mirtahmasb)
Hors Satan (Bruno Dumont)
Two years at sea (Ben Rivers)
Nana (Valérie Massadian)
Vikingland (Xurxo Chirro)
Drive (Nicolas Winding Refn)
Yatasto (Hermes Paralluelo)
La vida útil (Federico Veiroj)
The day he arrives (Hong Sang-soo)

O mellor de 2011: Alejandro Díaz

Alejandro Díaz é programador do Festival de Xixón.



FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA
Sen orde

The tree of life (Terrence Malick)
Bridesmaids (Paul Feig)
Les mains en l'air (Romain Goupil)
Un método peligroso (David Cronenberg)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)
El extraño caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
La vida sublime (Daniel V. Villamediana)
Restless (Gus Van Sant)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA EN ESPAÑA
Sen orde

Wuthering Heights (Andrea Arnold)
Low Life (Nicolas Klotz, Elisabeth Perceval)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
4.44 Last day on earth (Abel Ferrara)
Color perro que huye (Andrés Duque)
Photographic Memory (Ross McElwee)
Abrir puertas y ventanas (Milagros Mumenthaler)
The day he arrives (Hong Sang-soo)
Damsels in Distress (Whit Stillman)
El estudiante (Santiago Mitre)

O mellor de 2011: Ramiro Ledo

Ramiro Ledo é autor da longametraxe Cineclube Carlos Varela e da curta O proceso de Artaud.

FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS:

1. Le Havre (Aki Kaurismäki)
2. (por orde alfabética de director)
Tournée (Mathieu Amalric)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)



FILMES DOS ÚLTIMOS CINCO ANOS VISTOS POR PRIMEIRA VEZ OU REVISADOS EN 2011:

Get Out of the Car (Thom Andersen, 2010)
Make It New, John (Duncan Campbell, 2010)
Hell Roaring Creek (Lucien Castaign-Taylor, 2010)
36/75 (Xurxo Chirro, 2009) [ver]
Vikingland (Xurxo Chirro, 2011)
Color perro que huye (Andrés Duque, 2011)
Erie (Kevin J. Everson, 2010)
Domenica 6 Aprile, ore 11:42 (Flatform, 2008)
Mensajes de voz (Fernando Franco, 2007)
Qu'ils réposent en révolte (Sylvain George, 2010)
A Loft (Ken Jacobs, 2010)
A viaxe de Aki (Cris Lores, 2011) [ver]
Muíños e vento (Cris Lores, 2011) [ver]
Stopover in Dubai (Chris Marker, 2011)
Dites-moi quelque chose (Philippe Lafosse, 2007-2010)
À la barbe d'Ivan (Pierre Léon, 2010)
Footnotes to a House of Love (Laida Lertxundi, 2007)
Autohystoria (Raya Martin, 2007)
Communists Like Us (The Otolith Group, 2010)
Eclipse (Alberte Pagán, 2010) [ver]
Puílha 17 Janeiro 2010 15:33h (Alberte Pagán, 2010) [ver]
If the Camera Blows Up (Óscar Pérez, 2008)
Meek's Cutoff (Kelly Reichardt, 2010)
Trypps#7 (Ben Russell, 2010)
Adolescentes (Ángel Santos, 2011)
Honor de Cavalleria (Albert Serra, 2006)
El tránsito (León Siminiani, 2010) [ver]
48 (Susana de Sousa, 2010)
Canedo (WeareQQ, 2010)
3x1 (Telemach Wiesinger, 2007)
Passage (Telemach Wiesinger, 2008)
1365 Days Without Red (Anri Sala e Sejla Kameric, 2011)
Vertov in Blum - An Investigation (Adelheid Heftberger, Michael Loebenstein e Georg Wasner, 2009)

FILMES VISTOS OU REVISADOS EN 2011:

All Water Has a Perfect Memory (Natalia Almada, 2001)
Il deserto rosso (Michelangelo Antonioni, 1964)
From the Notebook of... (Robert Beavers, 1971-1998)
The Machine of Eden (Stan Brakhage, 1970)
Daughter Rite (Michelle Citron)
Visa de Censure numéro X (Pierre Clémenti, 1968)
La révolution n'est qu'un début. Continuons le combat (Pierre Clémenti, 1968)
Soleil (Pierre Clémenti, 1988)
Time Line (Julien Crepieux, 2005)
De jamones y monjas + Secreto para hacer islas y echarlas al mar (Daniel Cuberta)
Les mains negatives (Marguerite Duras, 1979)
L'homme atlantique (Marguerite Duras, 1981)
Césarée (Marguerite Duras, 1979)
Aurélia Steiner (Vancouver) (Marguerite Duras, 1979)
Aurélia Steiner (Melbourne) (Marguerite Duras, 1979)
Weegee's New York (Arthur Felling -Weegee-, 1954)
Meditations on Revolution, Part V: Foreign City (Robert Fenz, 2003)
Nostalgia (Hollis Frampton, 1971)
The Brown Bunny (Vincent Gallo, 2003)
Un film comme les autres (Jean-Luc Godard, 1968)
Pestilent City (Peter Emmanuel Goldman, 1965)
Notorious (Alfred Hitchcock, 1946)
Stage Fright (Alfred Hitchcock, 1950)
Strangers On a Train (Alfred Hitchcock, 1951)
Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954)
To Catch A Thief (Alfred Hitchcock, 1955)
Vertigo (Alfred Hitchcock, 1958)
North By Northwest (Alfred Hitchcock, 1959)
Prince Hotel (Karl Kels, 1987-2003)
Destruction des archives (Yann Le Masson, 1985)
Selfportrait (Jonas Mekas, 1980)
My Name Is Oona (Gunvor Nelson, 1969)
La torre de los siete jorobados (Edgar Neville, 1944)
Carrie (Brian de Palma, 1976)
Blow Out (Brian de Palma, 1981)
Nous ne vieillirons pas ensemble (Maurice Pialat, 1972)
Playback (Pere Portabella, 1970)
Umbracle (Pere Portabella, 1972)
El Sopar (Pere Portabella, 1974)
Boudu, sauvé des eaux (Jean Renoir, 1932)
Intervista (Anri Sala, 1999)
Damni i Colori (Anri Sala, 2003)
Long Sorrow (Anri Sala, 2005)
Out of the Past (Jacques Tourneur, 1947)
Mourir pour des images (René Vautier, 1973)
Sesión Young American Filmmakers en PDV 2011
Children's Magical Death (Timothy Asch e Napoleon Chagnon, 1974)
Umiliati (Danièle Huillet e Jean-Marie Straub, 2002)
Meer (Telemach Wiesinger e Wolfang Lehmann, 2004)
Six fois deux. Ep. 3a. Photos et Cie. (Jean-Luc Godard e Anne-Marie Miéville, 1976)

martes, 27 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Isaki Lacuesta

Isaki Lacuesta é cineasta. O seu último filme, Los pasos dobles, levou a Cuncha de Ouro no Festival de Donostia.



"UNA LISTA SIN ORDEN NI CONCIERTO"

Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)
Cave of forgotten dreams (Werner Herzog)
Le père de mes enfants (Mia Hansen-Løve)
Fausto (Aleksandr Sokurov)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
Cisne negro, Darren Aronofsky
Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
Pina (Wim Wenders)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
Le gamin au vélo (Luc e Jean-Pierre Dardenne)

O mellor de 2011: Andrés Duque

Andrés Duque é cineasta. O seu último filme, Color perro que huye, estreouse no Festival de Rotterdam 2011.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS

Le Havre (Aki Kaurismäki)
El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
A dangerous method (David Cronenberg)
La vida útil (Federico Veiroj)
Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
Drive (Nicolas Winding Refn)



FILMES SEN DISTRIBUCIÓN COMERCIAL EN ESPAÑA:

Anyang, Paradise City (Park Chan-Kyong)
This is Not a Film (Jafar Panahi e Mojtaba Mirtahmasb)
Autobiografia lui Nicolae Ceausescu (Andrei Ujica)
It, Heat, Hit (Laure Prouvost)
Foreign Parts (Véréna Paravel & J.P. Sniadecki)
Winter Vacation (Li Hongqui)
A Loft (Ken Jacobs)
Meteor (Christoph Girardet & Matthias Müller)
Trypp #7 (Ben Russell)



EDICIÓNS EN DVD:

Araya (Margot Benacerraff)
The Exiles (Kent Mackenzie)

O mellor de 2011: Lois Patiño

Lois Patiño é cineasta.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1- Le quattro volte (Michelangelo Frammartino)
2- Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
3- The tree of life (Terrence Malick)
4- Tourneé (Mathieu Amalric)
5- Le Havre (Aki Kaurismäki)
6- Melancholia (Lars von Trier)
7- Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
8- La vida útil (Federico Veiroj)
9- La piel que habito (Pedro Almodóvar)
10- Restless (Gus van Sant)



O MELLOR DE 2011: FILMES VISTOS EN FESTIVAIS

1- A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
2- My Joy (Sergei Loznitsa)
3- Meek´s cutoff (Kelly Reichardt)
4- Fausto (Aleksandr Sokurov)
5- Vikingland (Xurxo Chirro)
6- Two years at sea (Ben Rivers)
7- É na Terra não é na Lua (Gonçalo Tocha)
8- Abrir puertas y ventanas (Milagros Mumenthaler)
9- Verano de Goliat (Nicolás Pereda)
10- Rosalinda (Matías Piñeiro)

luns, 26 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Laura Menéndez

Laura Menéndez é colaboradora das revistas Détour, Transit e A Cuarta Parede.



Estrenos comerciales que me dieron todo lo que necesitaba en ese momento (sin orden)

How do you know (James L. Brooks)
Viajo porque preciso, volto porque te amo (Marcelo Gomes & Karim Aïnouz)
White material (Claire Denis)
Scream 4 (Wes Craven)
Harry Potter and the deathly hallows: part 2 (David Yates)
The future (Miranda July)



Otras pantallas (sin orden)

Sotchi 255 (Jean-Claude Taki)
48 (Susana de Sousa)
Phantom love (Nina Menkes)
The day he arrives (Hong Sang soo)
Hell roaring creek (Lucien Castaing Taylor)
Life’s too short (Stephen Merchant & Ricky Gervais)

O mellor de 2011: Ángel Suanzes

Ángel Suanzes é xornalista do programa Zig Zag da TVG.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

"Os filmes do 2011 que volvería ver no 2012"

1. Le Havre (Aki Kaurismäki)
2. The tree of life (Terrence Malick)
3. La mitad de Óscar, Manuel Martín Cuenca
4. Cisne negro, Darren Aronofsky
5. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
6. De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
7. Un dios salvaje, Roman Polanski
8. Todos vós sodes capitáns, Oliver Laxe
9. Winter's Bone (Debra Granik)
10. No habrá paz para los malvados, Enrique Urbizu

Mencións especiais que vin no 2011 e non estiveron nin estarán nas salas comercias: Birdboy, de Alberto Vázquez, e Estereoscopía, de Xacio Baño.

O mellor de 2011: Pilar Comesaña

Pilar Comesaña é xornalista do programa Zig Zag da TVG.



** O MELLOR DE 2011: ESTREAS COMERCIAIS

The tree of life (Terrence Malick)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
White Material (Claire Denis)
Hereafter (Clint Eastwood)
Melancholia (Lars von Trier)
Winter's Bone (Debra Granik)
Incendies (Denis Villeneuve)
De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
Film Socialisme (Jean-Luc Godard) [*]
Midnight in Paris (Woody Allen)

*Estreada en 2010.

Outras inesquecibles...
L'illusionniste (Sylvain Chomet)
La vida útil (Federico Veiroj)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)

** O MELLOR DE 2011: FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA COMERCIAL EN ESPAÑA

Meek's Cutoff (Kelly Reichardt)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
Snowtown (Justin Kurzel)

O mellor de 2011: Xosé Nogueira

Xosé Nogueira é profesor na Universidade de Santiago de Compostela.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
Drive (Nicolas Winding Refn)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Inside Job (Charles Ferguson)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)
Melancholia (Lars von Trier)
Misterios de Lisboa (Raúl Ruiz)
No habrá paz para los malvados (Enrique Urbizu)
Tournée (Mathieu Amalric)

A maiores, unha listaxe complementaria ou alternativa podería ser esta:

Carlos (Olivier Assayas)
Le gamin au vélo (Luc e Jean-Pierre Dardenne)
Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
Midnight in Paris (Woody Allen)
O estranho caso de Angelica (Manoel de Oliveira)
Pina (Wim Wenders)
Somewhere (Sofia Coppola)
A Dangerous Method (Davis Cronenberg)
True grit (Ethan e Joel Coen)
Winter's bone (Debra Granik)

E, para rematar, a grande decepción do ano: The tree of life (Terrence Malick).

domingo, 25 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Iván Villarmea

Iván Villarmea é colaborador de A Cuarta Parede.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
2. The Tree of Life (Terrence Malick)
3. White Material (Claire Denis)
4. A dangerous method (David Cronenberg)
5. Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
6. El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
7. Carlos (Olivier Assayas)
8. Drive (Nicolas Winding Refn)
9. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
10. Le quattro volte (Michelangelo Frammartino)



FILMES PENDENTES DE ESTREA OU SEN DISTRIBUCIÓN COMERCIAL:

Shame (Steve McQueen)
The Forgotten Space (Allan Sekula & Noël Burch)
Foreign Parts (Véréna Paravel & J.P. Sniadecki)
We Need to Talk about Kevin (Lynne Ramsay)
Marta Marcy May Marlene (Sean Durkin)

DECEPCIÓNS:

1. Micmacs (Jean-Pierre Jeunet)
2. Noruwei no mori (Tran Anh Hung)
3. Cars 2 (John Lasseter & Brad Lewis)
4. Howl (Rob Epstein & Jeffrey Friedman)
5. Midnight in Paris (Woody Allen)

O mellor de 2011: Antón Caeiro

Antón Caeiro é director de cinema.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

Drive (Nicolas Winding Refn)
Criadas y señoras (Tate Taylor)
127 horas (Danny Boyle)
El árbol de la vida (Terrence Malick)
Win Win. Ganamos todos (Thomas McCarthy)
Mammuth (Gustave de Kervern / Benôit Delépine)
América, una historia muy portuguesa (João Nuno Pinto)
Micmacs (Jean-Pierre Jeunet)
O estranho caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
Barcelona, abans que el temps ho esborri (Mireia Ros)

e tamén

Winter’s Bone (Debra Granik)
Incendies (Denis Villeneuve)
Rango (Gore Verbinski)

sábado, 24 de decembro de 2011

Noite (Xurxo Chirro, 2011)






Xurxo Chirro fixo para nós a felicitación de Nadal. Que teñades unhas boas festas!


Noite (Xurxo Chirro, decembro de 2011)

O mellor de 2011: Iván G. Ambruñeiras

Iván G. Ambruñeiras é colaborador das revistas A Cuarta Parede e Blogs & Docs



1. Le Havre (Aki Kaurismäki) + O estranho caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
O resto, sen orde:
La danza (Frederick Wiseman)
Una mujer en África (Claire Denis)
Midnight in Paris (Woody Allen)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
Tournée (Mathieu Amalric)
Four lions (Chris Morris)

OUTROS FILMES DE INTERESE VISTOS EN 2011:

48 (Susana de Sousa)
Fausto (Alexandr Sokurov)
Vikingland (Xurxo Chirro)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
El estudiante (Santiago Mitre)
The ballad of Genesis and Lady Jaye (Marie Losier)
Meek's Cutoff (Kelly Reichardt)
Foreign Parts (Véréna Paravel, J. P. Sniadecki)
Get Out of the car (Thom Andersen)
Color perro que huye (Andrés Duque)

O mellor de 2011: Fernando Redondo Neira

Fernando Redondo é profesor de Comunicación Audiovisual na Universidade de Santiago.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

Mercado de futuros (Mercedes Álvarez)
El árbol de la vida (Terrence Malick)
George Harrison: Living in the Material World (Martin Scorsese)
De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
Misterios de Lisboa (Raúl Ruiz)
Ispansi! (Carlos Iglesias)
Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
Súper 8 (J. J. Abrams)
La noche que no acaba (Isaki Lacuesta)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)

venres, 23 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Miguel Anxo Fernández

Miguel Anxo Fernández é crítico, escritor e profesor na Universidade de Vigo.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA
Sen orde

Another Year (Mike Leigh)
El árbol de la vida (Terrence Malick)
El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
El topo (Tomas Alfredson)
Inside Job (Charles Ferguson)
Melancolía (Lars von Trier)
No habrá paz para los malvados (Enrique Urbizu)
The Artist (Michel Hazanavicius)
Un dios salvaje (Roman Polanski)
Valor de ley (Ethan e Joel Coen)

O mellor de 2011: José Manuel López

José Manuel López é crítico de cinema (colaborador, entre outras publicacións, de Caimán - Cuadernos de Cine) e creador do sitio web Tren de sombras.



1. True Grit (Ethan e Joel Coen)
2. Juego de tronos (T1) (David Benioff / D.B. Weiss)
3. La danza (Frederick Wiseman)
4. Oki’s Movie (Hong Sang-soo) (*)
5. Tournée (Mathieu Amalric)
6. Californication (T4) (Tom Kapinos)
7. El árbol de la vida (Terrence Malick)
8. Caballeros, princesas y otras bestias / Your Highness (David Gordon Green)
9. I am Number Four (D.J. Caruso)
10. Hereafter (Clint Eastwood)

(*) Non estreada en salas.



FESTIVALES, ETC.

1. En torno a Trypps #7 (Sesión de cortos programada por Ben Russell en el Festival Punto de Vista): Footnotes to a House of Love (Laida Lertxundi, 2007, 13’), Prince Hotel (Karl Kels, 1987, 8’), My Name is Oona (Gunvor Nelson, 1996, 9’), Children’s Magical Death (Timothy Asch / Napoleon Chagnon, 1974, 7’), How to Escape from Stress Boxes (Paper Rad, 2006, 4’), Le Spectre Rouge (Segundo de Chomón / Ferdinand Zecca, 9’), Invocation of my Demon Brother (Kenneth Anger, 1969, 12’), Marsa Abu Galawa (Gerard Holthius, 2004, 13’), Trypps #7 (Badlands) (Ben Russell, 2010, 10’)
2. Hell Roaring Creek (Lucien Castaing-Taylor, 2010. 20’)
3. The External World (David O'Reilly, 2011. 17’) [ver]
4. Low Life (Nicolas Klotz, Elisabeth Perceval)
5. Essential Killing (Jerzy Skolimovsky, 2010)
6. L’Apollonide. Souvenirs de la maison close (Bertrand Bonello, 2011)
7. Aardvark (Kitao Sakurai, 2010) / Somos nosotros (Mariano Blanco, 2010)
8. Color perro que huye (Andrés Duque, 2010) / True Love (Ion de Sosa, 2010)
9. Tuesday, After Christmas (Radu Muntean, 2010)
10. Vikingland (Xurxo Chirro)

***

Aunque habrá quien no esté de acuerdo conmigo, creo que este ha sido un año muy tibio para la comedia (yanki). Películas de las que esperaba algo más me dejaron con un gesto de “psé, nostamal” como el de ese Matthew Perry animado de la vanity card de Anhedonia Productions que cierra cada capítulo de Mr. Sunshine (y que, dicho sea de paso, es lo mejor de una serie que tampoco pasa del “psé”).

Cinco comedias que no están mal pero de las que esperaba bastante más:

1. La boda de mi mejor amiga / Bridesmaids (Paul Feig)
2. Paul (Greg Mottola)
3. Carta blanca / Hall Pass (Bobby Farrelly / Peter Farrelly)
4. Con derecho a roce / Friends with benefits (Will Gluck)
5. Cómo acabar con tu jefe / Horrible Bosses (Seth Gordon)

Con indulto para ese momentazo kriskossiano de Friends with benefits (y en general para toda su frenética primera mitad) y para esa escena de Bridesmaids en la que dos mujeres histéricas con miedo a volar se sientan juntas en un avión (una situación y un planteamiento genial que, lógicamente, desemboca en algo parecido a esto).

***



Este año he tenido la suerte de preparar una charla sobre la comedia adolescente norteamericana, uno de mis placeres nada culpables. Así que he podido revisar títulos que siempre me han gustado y también descubrir otros. Aquí van mis 25 imprescindibles (imposible escoger sólo 10):

1. Adventureland (Greg Mottola, 2009)
2. Dazed and Confused / Jóvenes desorientados (Richard Linklater, 1993)
3. El club de los cinco / The Breakfast Club (John Hughes, 1985)
4. Todo en un día / Ferris Bueller’s Day Off (John Hughes, 1986)
5. Los incorregibles albóndigas / Meatballs (Ivan Reitman, 1979)
6. Whip It (Drew Barrymore, 2009)
7. Supersalidos / Superbad (Greg Mottola, 2007)
8. Glee s01e01 [Episodio piloto] (Ryan Murphy, 2009)
9. Desmadre a la americana / National Lampoon’s Animal House (John Landis, 1978)
10. Rumores y mentiras / Easy A (Will Gluck, 2010)
11. Zombieland (Ruben Fleischer, 2009)
12. The Big Bang Theory (Chuck Lorre, Bill Prady, 2007-)
13. American Pie (Paul Weitz, 1999)
14. The Last American Virgin (Boaz Davidson, 1982)
15. Cero en conducta / Detroit Rock City (Adam Rifkin, 1999)
16. Fuera de onda / Clueless (Amy Heckerling, 1995)
17. Freaks and Geeks (Paul Feig, Judd Apatow, 1999-2000)
18. 10 razones para odiarte / 10 Things I Hate about You (Gil Junger, 1999)
19. A por todas / Bring it on (Peyton Reed, 2000)
20. No es otra estúpida película americana / Not Another Teen Movie (Joel Gallen, 2001)
21. Lío embarazoso / Knocked up (Judd Apatow, 2007)
22. Colgado, pringado y sin carrera / Orange County (Jake Kasdan, 2002)
23. Remember the Daze (Jess Manafort, 2007)
24. Ya no puedo esperar / Can’t Hardly Wait (Harry Elfont / Deborah Kaplan, 1998)
25. Chicas malas / Mean Girls (Mark Waters, 2004)

O mellor de 2011: Carlos Losilla

Carlos Losilla é profesor na Universidade Pompeu Fabra e crítico de cinema, colaborador, entre outras publicacións, de Caimán - Cuadernos de Cine.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. El árbol de la vida (Terrence Malick)
2. El extraño caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
3. Hereafter (Clint Eastwood)
4. Misterios de Lisboa (Raúl Ruiz)
5. Viajo porque preciso, vuelvo porque te amo (Marcelo Gomes & Karim Ainouz)
6. Paul (Greg Mottola)
7. Habemus Papam (Nanni Moretti)
8. True Grit (Ethan e Joel Coen)
9. Le père de mes enfants (Mia Hansen-Løve)
10. Restless (Gus van Sant)

Mención especial al work in progress de José Luis Guerin: Guest + Cartas a Jonas Mekas + Recuerdos de una mañana



"MIS (RE)DESCUBRIMIENTOS DE CINE CLÁSICO AMERICANO":

1. Cenizas de amor (King Vidor, 1940)
2. The Saga of Anatahan (Josef Von Sternberg, 1953)
3. El demonio y la carne (Clarence Brown, 1926)
4. Porgy & Bess (Otto Preminger, 1959)
5. De hoy en adelante (John Berry, 1946)
6. Indiscreta (Stanley Donen, 1958)
7. The River (Frank Borzage, 1929)
8. Vuelve a mi lado (Vincente Minnelli, 1970)
9. Encuentro en París (Richard Quine, 1964)
10. The Pajama Game (George Abbott & Stanley Donen, 1957)

A Christmas Carol de Charles Dickens

Por entre as pregaduras da túnica sacou fóra dous rapaces, ruíns, submisos, atemorizados, repugnantes, miserables. Axeonlláronse aos seus pés e agarráronse ao exterior da roupa.
-Ai, o home! Mira aquí. Mira, mira aquí! – exclamou o fantasma.
Eran un rapaz e unha rapaza. Pálidos, fracos, farrapentos, malencarados, alobados, pero tamén prostrados na súa humildade. Onde a agraciada xuventude debía encher as súas feituras, e dotalos coas súas cores máis frescas, unha man murcha e seca, coma a da vellez, dedicárase a beliscalos e retorcelos, e a desfacelos en anacos. Onde os anxos debían estar sentados en tronos, os demos vagaban á espreita, ameazando. Ningunha mudanza, ningunha degradación, ningunha perversión da humanidade, en ningún grao, de entre todos os misterios da creación, ten uns monstros a metade de horribles e espantosos.
Asombrado, Scrooge recuou cun pequeno salto. Mostrándose daquel xeito, tentou dicir que eran uns rapaces moi lindos, pero as palabras quedáronlle atravesadas: non querían participar nunha mentira de tal magnitude.
-Espírito! Son teus? -Scrooge non puido dicir máis.
-Son fillos do Home -dixo o espírito mirando para eles-. E agárranse a min suplicando polos seus pais. Este rapaz chámase Ignorancia. E esta rapaza chámase Necesidade. Gárdate deles dous, e de toda a súa parentela, pero sobre todo gárdate do rapaz, pois na súa fronte vexo escrita a condenación, a menos que esa escritura se borre. Négao! -gritou o espírito apuntando coa man cara á cidade-. Difama a aqueles que cho din! Admíteo para os teus fins perversos, e aínda peores! E espera o final!
-Non teñen ningún refuxio ou recursos? -berrou Scrooge.
-Acaso non hai cárceres? -dixo o espírito devolvéndolle por última vez as súas propias palabras-. Non hai casas de beneficencia?
A campá deu as doce.
...
Canto de Nadal, de Charles Dickens. Ilustracións de Roberto Innocenti. Tradución ao galego de Carlos Acevedo. Editorial Kalandraka. Idiomas dispoñibles: Castelán, Galego, Portugués


Poucos lectores han quedar que non teñan noticia do seu argumento, mil veces dramatizado e adaptado ao teatro e ao cinema e case sempre con escasa fortuna; os seus personaxes, empezando polo do protagonista Ebenezer Scrooge, pasaron xa a formar parte da mitoloxía popular ao se erixiren en símbolos universais. A clave está, como sempre, na habilidade do xenio inglés para dotar ao seu relato de elementos emocionais de inmensa efectividade que fan que sexa imposíbel entregarse ás súas páxinas sen sentir en todas e cada unha delas o pulso vibrante do seu aprecio polas persoas. Alén diso, a Canción de Nadal é outro magnífico retrato dun mundo cheo de inxustizas que Dickens combate con contaxiosa enerxía.

Ebenezer Scrooge é a encarnación da miseria e do egoísmo. Ao longo de toda unha vida de renuncia sistemática ao amor e de entrega ao exercicio estrito e mesquiño do seu traballo Scrooge deu en se converter nun individuo que só nos pode inspirar desprezo aos que entendemos que nel asoman moi poucos dos rasgos que nos identifican como humanos. Ebenezer non é realmente un ser vil e perverso, senón alguén que carece de sentimentos, condenado a existir sen chegar a experimentar o mais mínimo sopro da ledicia. Para el, como para tantos outros tamén hoxe en día, os pobres son xente sospeitosa que merece a súa desgraza, quizá un feixe de vagos e maleantes nos que malgastan os seus impostos as miserentas institucións públicas. O seu pensamento non difire moito do que algúns manifestan hoxe sobre os inmigrantes, feito que nos lembra que no mundo en que vivimos hai bastantes máis Scrooges dos que pensamos.

A Ebenezer dáselle unha oportunidade para mudar de actitude. A aparición do seu antigo socio, o defunto Jacob Marley, preludia as posteriores visitas dos tres espectros que lle amosan o Nadal do pasado, do presente e do futuro, nunha espiral de emoción crecente que vai desfacendo a resistencia do pobre vello. A lembranza da súa xuventude, coas tardes entregado á lectura como único xeito de fuxir da súa soidade, provócanlle un primeiro momento de fraqueza, pero o verdadeiro punto de inflexión é a aparición de Tim Cratchit, o fillo minusválido do seu escravizado dependente Bob. A familia Cratchit goza do Nadal con felicidade malia a súa pobreza. Dickens dosifica os elementos mais dramáticos e avánzanos a posíbel morte do cativo, pequeno e fráxil; xusto despois describe unha estampa aparentemente sen importancia, a de Tim entoando unha canción sobre un neno perdido na neve, detalle mínimo e sutil que sempre me pareceu revelador da grandeza dun autor sempre disposto a esnaquizar as nosas barreiras intelectuais. Entre unha cousa e outra o espírito do Nadal do presente ten tempo de citarlle a un avergoñado Ebenezer algunhas das súas palabras máis ferozmente malthusianas. A chegada do último dos espíritos e a visión dun futuro desolador e terríbel acabará por desarmalo por completo: a certeza de estar absolutamente só e o medo de saber que non é necesario para ninguén, que ninguén ha de botalo en falta, fan que Scrooge rectifique e se agarre desesperadamente á vida.

Martin Pawley

O mellor de 2011: José Luis Torres Leiva

José Luis Torres Leiva é director de cinema. O seu último filme, Verano, estreouse na sección Orizzonti do Festival de Venecia.



1. Hors Satan (Bruno Dumont)
2. El Caballo de Turín (Béla Tarr e Ágnes Hranitzky)
3. L’Inconsolable & Schakale und Araber (Jean-Marie Straub)
4. Un Été Brulant (Philippe Garrel)
5. Recuerdos de una mañana (José Luis Guerín)
6. Two Years at Sea (Ben Rivers)
7. River Rites (Ben Russell)
8. Wuthering Heights (Andrea Arnold)
9. La Maladie Blanche (Christelle Lheureux)
10. Nana (Valérie Massadian)

xoves, 22 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Gabe Klinger

Gabe Klinger é crítico, programador e profesor.



This is Not a Film (Mojtaba Mirtahmasb e Jafar Panahi)
As Canções (Eduardo Coutinho)
The Tree of Life (Terrence Malick)
A Dangerous Method (David Cronenberg)
A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
Seeking the Monkey King (Ken Jacobs)
Recuerdos de una mañana (José Luis Guerin)
É na Terra não é na Lua (Gonçalo Tocha)
Ars Colonia (Raya Martin)
Louie, tempada 2 (Louie C.K.)

O mellor de 2011: José Luis Losa

José Luis Losa é crítico de cinema e director do festival Cineuropa.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. Hereafter (Clint Eastwood)
2. Melancholia (Lars von Trier)
3. Los últimos días del mundo (Jean-Marie e Arnaud Larrieu)
4. Habemus Papam (Nanni Moretti)
5. Carlos (Olivier Assayas)
6. Misterios de Lisboa (Raúl Ruiz)
7. White Material (Claire Denis)
8. De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
9. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
10. Un método peligroso (David Cronenberg)



O MELLOR DE 2011: FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA COMERCIAL EN ESPAÑA

1. The Deep Blue Sea (Terence Davies)
2. Guilty of romance (Sion Sono)
3. Himizu (Sion Sono)
4. 4:44 Last Day on Earth (Abel Ferrara)
5. The Turin Horse (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
6 Sangue do meu sangue (João Canijo)
7. L'Apollonide (Bertrand Bonello)
8. Twixt (Francis Ford Coppola)
9. Snowtown (Justin Kurzel)
10. Killer Joe (William Friedkin)

O mellor de 2011: Grial Parga

Grial Parga é crítico de cinema e columnista de El Progreso.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. Drive (Nicolas Winding Refn)
2. Carlos (Olivier Assayas)
3. Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
4. De dioses y hombres (Xavier Beauvois)
5. True Grit (Ethan e Joel Coen)
6. The tree of life (Terrence Malick)
7. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
8. X-Men (Matthew Vaughn)
9. Four Lions (Chris Morris)
10. Hanna (Joe Wright)



BONUS TRACK TV: All Watched Over by Machines of Loving Grace (Adam Curtis)

BONUS BONUS TRACK, COMEDIAS NON ESTREADAS: The Guard (John Michael McDonagh) e SUPER (James Gunn)

O mellor de 2011: Gonzalo de Pedro

Gonzalo de Pedro é crítico de cinema (colaborador, entre outras publicacións, de Caimán - Cuadernos de Cine) e programador de Punto de Vista.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. O estranho caso de Angélica (Manoel de Oliveira)
2. Dispongo de barcos (Juan Cavestany)
3. Tournée (Mathieu Amalric)
4. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
5. Restless (Gus Van Sant)
6. El niño de la bicicleta (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
7. Four Lions (Christopher Morris)
8. Melancolía (Lars von Trier)
9. Drive (Nicolas Winding Refn)
10. Justin Bieber: nunca digas nunca (Jon Chu)



E AS MELLORES, VISTAS EN FESTIVAIS:

1. Sip'Ohi - El lugar del manduré (Sebastián Lingiardi)
2. Trypps #7 (Badlands) + River Rites (Ben Russell)
3. Holy Time in Eternity, Holy Eternity in Time (Elise Florenty e Marcel Türkowsky)
4. Color perro que huye (Andrés Duque) + Qu'ils reposent en révolte (Des figures des guerres I) (Sylvain George)
5. Erie (Kevin Jerome Everson)

mércores, 21 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Eloy Domínguez Serén

Eloy Domínguez Serén é director da revista A Cuarta Parede



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. The tree of life (Terrence Malick)
2. Pina (Wim Wenders)
3. La piel que habito (Pedro Almodóvar)
4. Le Havre (Aki Kaurismäki)
5. No tengas miedo (Montxo Armendáriz)
6. Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
7. Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
8. Winter’s Bone (Debra Granik)
9. Attack the block (Joe Cornish)
10. Midnight in Paris (Woody Allen)



O MELLOR DE 2011: FILMES SEN ESTREA COMERCIAL EN ESPAÑA

1. A Torinói ló (Bela Tarr e Ágnes Hranitzky)
2. Meek’s Cutoff (Kelly Reichardt*)
3. The woman (Lucky McKee)
4. Color perro que huye (Andrés Duque)
5. Killer Joe (William Friedkin)
6. Himizu (Sion Sono)
7. Bullhead (Michael R. Roskam)
8. Vikingland (Xurxo Chirro)
9. 4:44 Last day on earth (Abel Ferrara)
10. Essential Killing (Jerzy Skolimowski*)

O mellor de 2011: Eulàlia Iglesias

Eulàlia Iglesias é crítica de cinema (colaboradora, entre outras publicacións, de Caimán - Cuadernos de Cine e Rockdelux) e profesora na Universitat Rovira i Virgili



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

Le Havre (Aki Kaurismäki)
Drive (Nicolas Winding Refn)
Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
Le père de mes enfants (Mia Hansen-Love)
Carlos (Olivier Assayas)
Los pasos dobles (Isaki Lacuesta)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)
Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Un método peligroso (David Cronenberg)

Nota: tamén poderían ter entrado Las aventuras de Tintín de Steven Spielberg, El niño de la bicicleta de los hermanos Dardenne, X-Men Primera Generación de Matthew Vaughn, Four Lions de Christopher Morris, Bridesmaids de Paul Feig, Melancolía de Lars von Trier...



O MELLOR DE 2011: FILMES SEN DISTRIBUCIÓN OU PENDENTES DE ESTREA

Fausto (Aleksander Sokurov)
Declaración de guerra (Valérie Donzelli)
Abrir puertas y ventanas (Milagros Mumenthaler)
L'Apollonide (Bertrand Bonello)
Hors Satan (Bruno Dumont)
Duch, le maître des forges de l'enfer (Rithy Pahn)
Color perro que huye (Andrés Duque)
El estudiante (Santiago Mitre)
Take Shelter (Jeff Nichols)
Alvorada vermelha (João Rui Guerra da Mata e João Pedro Rodrigues)
The Day He Arrives (Hong Sang-soo)

O mellor de 2011: Jaime Pena

Jaime Pena é crítico de cinema (colaborador, entre outras publicacións, de Caimán - Cuadernos de Cine e El Amante) e programador do CGAI.



MELLORES ESTREAS DE 2011 (VISTAS EN 2011)

The tree of life (Terrence Malick)
Bridesmaids (Paul Feig)
La piel que habito (Pedro Almodóvar)
Habemus Papam (Nanni Moretti)
Le Havre (Aki Kaurismäki)
Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
Un método peligroso (David Cronenberg)
How do you know (James L. Brooks)
Drive (Nicolas Winding Refn)
Viajo porque preciso, volto porque te amo (Karim Ainouz e Marcelo Gomes, 2009)



MELLORES PELÍCULAS ESPAÑOLAS NON ESTREADAS (NIN FALTA QUE FAI QUE SE ESTREEN)

Recuerdos de una mañana (José Luis Guerín)
El senyor ha fet en mi meravelles (Albert Serra)
Correspondencia (José Luis Guerín, Jonas Mekas)
Vikingland (Xurxo Chirro)
True Love (Ion De Sosa)

martes, 20 de decembro de 2011

O mellor de 2011: Carlos Meixide

Carlos Meixide é xornalista, guionista e director.



O MELLOR DE 2011: FILMES ESTREADOS EN SALAS COMERCIAIS EN ESPAÑA

1. Le Havre (Aki Kaurismäki)
2. Nader e Simin, unha separación (Asghar Farhadi)
3. Habemus Papam (Nanni Moretti)
4. Todos vós sodes capitáns (Oliver Laxe)
5. Mistérios de Lisboa (Raúl Ruiz)
6. Le gamin au vélo (Jean-Pierre e Luc Dardenne)
7. Melancholia (Lars Von Trier)
8. Drive (Nicolas Winding Refn)
9. Carlos (Olivier Assayas)

Fantasmas de luz

Probablemente sexa esta a novela da literatura galega que máis e mellor aborda o mundo do cinema. Na lembranza fican títulos como a referencial Ilustrísima, a compilación Narradores de cine, a lírica de Cinepoemas, a encrucillada de Capitol, última sesión, ou as referencias puntuais definidoras de contextos en Expediente Artieda, Amor de tango, Antón e os inocentes, Ela, maldita alma, Males de cabeza, Círculo, Pensamentos impuros... Mais Fantasmas de luz, a última obra de Agustín Fernández Paz, vai máis alá de arroupar unha narración arredor da sétima arte, pois leva o mundo das imaxes en movemento a unha descomposición ontolóxica que serve para trazar unha desacougante reflexión sobre a falta de solidariedade da sociedade contemporánea.

Desde o título xa se establece unha clara analoxía sobre o mundo do cinema e a construción da novela en base a sucesivas veladuras. Atopámonos ante algo que parece ser unha cousa e que finalmente é outra. Unha novela extremadamente adulta nunha edición xuvenil, con atinadas ilustracións de Miguelanxo Prado. Outro matiz interesante é a súa estrutura, que intenta asemellarse a do menú dun deuvedé coa inclusión de tomas extra e información adicional (consistente en fichas dos filmes citados) que reverten en certa tendencia lúdica e pedagóxica que caracteriza a traxectoria do seu autor.

O groso da novela gravita sobre dúas partes diferenciadas. Na primeira sabemos da vida de Damián, un proxeccionista que despois de trinta e cinco anos queda no paro ao pechar os cinemas onde traballou toda a vida e se esforza en discernir entre o seu imaxinario e a realidade da súa vida útil desvelando, ao fin, algúns retrousos da súa vida en parella. Esta parte está trufada de excesivas citas cinéfilas que nos amosan a alteración da mirada do protagonista. Unha crónica dunha resituación persoal con valor histórico ao servir de testemuño da decadencia comercial da exhibición tradicional de cinema.

É na segunda parte cando a novela colle inusitada forza. Ao ton triste e decadente da primeira séguelle unha narración inquedante e sorprendente, debedora da ciencia ficción dos sesenta baseada no estrañamento do cotiá. Especialmente conseguida é a capacidade de poñer a falar a nada. Este perfil de xénero serve como intermediario para facer un diagnóstico moi certeiro da nosa sociedade. Agustín Fernández Paz practica un xogo de prismas de gran virtuosismo que emprega o filtro da técnica e da fantasía (é dicir, o cinema) para achegarse á nosa realidade.

Deste xeito, o autor reconduce unha ficción desmedida para evidenciar un interese sobre o concreto, sobre unha preocupación social, case documental. E aquí tamén se produce un novo reencadramento pois o que nun principio parece un alegato contra a marxinación das persoas maiores amplíase a todas as persoas vítimas da exclusión social e laboral, a consecuencia máis determinante da actual crise. É por iso que Fantasmas de luz comeza sendo unha novela que dá conta da fraxilidade dos soños para afianzarse como guía ante as moitas inxustizas ás que normalmente lle torcemos a cara.

Xurxo González

para saber máis: Agustín Fernández Paz fala de Fantasmas de luz